Методика музичного виховання




Вплив музики на психічну діяльність дитини 

Музика володіє сильним психологічним впливом на людину. Вона впливає на стан нервової системи (заспокоює, розслаблює чи, навпаки, розбурхує, збуджує), викликає різні емоційні стани (від умиротворення, спокою та гармонії до неспокою, пригніченості або агресії).

Музика для дитини - світ радісних переживань. Щоб відкрити для неї двері у цей світ,треба розвивати у неї здібності і перш за все музичний слух nf емоційний відгук. Інакше музика не виконає своєї виховної функції. Якщо дорослий якомога ближче стискається зі світом дитинства. Якщо вони разом мріють, фантазують, сміються і грають,то діти відчуваючи цю близкість дорослого, відкривають їм свої таємниці, почуття та емоції. Як це прекрасно - знайомити дітей з музикою. Діти дуже люблять слухати.Треба більше і більше співати дітям без музичного супроводу, щоб вони не тільки слухали, але й розуміли, про що ця пісня, вслуховувались у звучання слів та словосполучень.
Музика,як і художнє слово чи картина, повинна стати для дітей способом вираження почутів,настрою,Ідей.Слухання музики розвиває інтерес до неї,любов,розширює кругозор,підвищує музичне сприйняття.Музика для слухання буває вокального і інструментального.Це можуть бути пісні виконані батьками,чи музичні твори у грамзапису,ауді та відео записи.Для кращого запам”ятовування пісні,чи музичного твору,можна асоцціювати його з тим,що бачить дитина навкруг себе. Намалювати те, про що вона чула.Дуже гарно запам”ятовують діти пісні з мультфільмів, тому,що вони сприймають пісню образно, відносно того чи іншого героя.Батьки повинні вчити дитину любити пісню,насамперед народну пісню, тому що народна пісня має художньо-виховну цілісність.

Для розвитку ритмічного сприйняття треба користуватись музичними інструментами.Але в домашніх умовах це можуть бути такі предмети: ложки,палички, камінці,капронові пляшечки чи коробочки, яки наповнюють крупою,горохом,квасолею. І граючи на такому інструменті,дитина покращує виконання пісні,і одержує велике задоволення.

Для розвитку танцювальних навичок потрібно як умога більше розвивати у дитини потребу в рухах.Давати можливість розвивати танцювальну творчість, щоб дитина одержувала максимум задоволення.
Якщо музика визиватиме у вашої дитини позитивні емоції, вона сприйматиме навколишній світ гармонійно і оптимально.



Поради батькам
Як розвивати музичні здібності і почуття ритму дитини?

1. Слухати багато пісеньок за віком.

2. Співати пісеньки дитині. 
3. Вчитися слухати музику: прослуховуючи з мамою класичні мелодії, слухати розповідь мами "Про що нам розповідає ця мелодія?". Такий розповідь легко придумати самостійно, з його допомогою у дитини розвивається уміння по-справжньому слухати музику, вловлювати її відтінки і настрій. 
4. Вчитися розрізняти швидку і повільну музику, вчитися грати на шумових музичних інструментах швидко і повільно. 
5. Вчитися розрізняти веселу і сумну музику. 
6. Вчитися розрізняти голосну й тиху музику, вчитися грати на шумових музичних інструментах голосно і тихо. 
7. Прислухатися разом з мамою до "звуків життя" - як цвірінькають птахи, шумить автомобіль, шарудить листя і т.п. 
8. Пробувати визначати, звідки йде звук (наприклад, "Чуєш, пташка цвірінчить? Як ти думаєш, на якому дереві вона сидить?"). 
9. Займатися логоритміки (наприклад, під музику Желєзнова). 
10. Грати на музичних інструментах (дитячих і шумових - барабан, маракаси, бубон, ксилофон і т.п.). 
11. Познайомитися з різними інструментами і їх звучанням (можна переглядати разом з дитиною відеоролики, де виконавці грають класичну музику на різних інструментах). 
12. Ближче до трьох років (якщо дитина захоплюється пісеньками і пам'ятає багато мелодії на слух) грати у гру «Вгадай мелодію»: мама співає мелодію ( "В лесу родилась ёлочка", "Антошка"), а малюк вгадує, що це за пісенька.
13. Якщо є можливість (велика сім'я) грати в гру "Хто покликав?" (Дитина вгадує по голосу - хто його кличе). 
14. Танцювати - швидко, повільно, притупувати ногами, прихлопувати руками, вертіти долоньками - рух "ліхтарики", стрибати, в танці ставити ніжки на шкарпетку - на п'яту, стукати п'ятою по підлозі, стукати шкарпеток по підлозі, водити хоровод, танці з предметами - ложками (танцюємо і стукаємо ложками по підлозі, один про одного, над головою, за спиною, голосно-тихо, швидко повільно), брязкальцями-маракасами (танцюємо і акомпануючи собі, виконуємо ті ж рухи що і з ложками), з хусточками ( самостійно і в парі з мамою).
15. Стимулювати самостійне виконання танцювальних рухів під танцювальні мелодії. Активізувати виконання під музику рухів, що передають характер зображуваних тварин.




Немає коментарів:

Дописати коментар