Термінологічний словник


Термінологічний словник





Автоматизація звуку - один з етапів корекції неправильної звуковимови. Проводиться після постановки звуку. Правильна вимова звуку закріплюється в складах, словах, фразах, самостійному мовленні шляхом частого повторення і застосування спеціальних вправ.



Аграмматизм – порушення розуміння і вживання граматичних засобів мови.



Алалія – відсутність чи недорозвинення мовлення внаслідок органічного ураження мовних зон кори головного мозку у внутрішньоутробному чи ранньому періоді розвитку дитини. Розрізняють моторні і сенсорні алалії.



Амімія - відсутність мімічних рухів, спостерігається при парезах і паралічах.



Артикуляція – діяльність мовних органів, зв'язана з промовлянням звуків мови та різних їх комплексів, що складають склади, слова.



Артикуляційна гімнастика - підготовчі вправи, метою яких є вироблення правильних, повноцінних рухів артикуляційних органів, необхідних для правильної вимови звуків.



Аутизм - замкнутість, відстороненність від реального світу, занурення у світ власних внутрішніх переживань.



Афазія – повна чи часткова втрата мовлення, обумовлена локальними ураженнями головного мозку.



Афонія – повна відсутність голосу.



Брадилалія – патологічно уповільнений темп мовлення.



Гаммацизм – недолік вимови звуків г, г'.



Дисграфія – порушення процесу письма.



Дислалія – порушення звуковимови при нормальному слухові і збереженній інервації мовного апарату.



Дислексія - порушення процесу читання.



Дизартрія – порушення вимовної сторони мовлення, обумовлене недостатністю іннервації мовного апарату.



Заікання – порушення темпо-ритмічної організації мовлення, обумовлене судомним станом м'язів мовного апарату.



Каппацизм – недолік вимови звуків к, к'.



Контамінація - помилкове відтворення слів, що полягає в об'єднанні в одне слово складів, що відносяться до різних слів.



Корекція – педагогічний та лікувальний вплив, спрямований на подолання вад у розвитку дитини.



Логопедія – наука про порушення мовлення, про методи їх попередження, виявлення, усунення засобами спеціального навчання і виховання.



Ламбдацизм – неправильна вимова звуків л, л'.



Мутизм – припинення мовного спілкування з оточуючими внаслідок психічної травми.



Недорозвинення мовлення – якісно низький рівень сформованості порівняно з нормою тієї чи іншої мовної функції або мовної системи в цілому.



Загальне недорозвинення мовлення (ЗНМ) – різні мовленнєві розлади, при яких у дітей порушене формування всіх компонентів системи мовлення , що відносяться до звукової і змістовної сторони.



Парафазія – порушення мовленнєвого висловлювання, що виявляється в неправильному вживанні звуків чи слів в усному і письмовому мовленні (заміна звуків, заміна слів близькими за звучанням або за змістом).



Розпад мовлення – втрата вже сформованих мовних навичок і комунікативних умінь внаслідок локальних уражень мозку.



Ринолалія – порушення тембру голосу і звуковимови, обумовлене анатомо-фізіологічними дефектами мовного апарату.



Ротацизм – неправильна вимова звуків р, р'.



Сигматизм – неправильна вимови свистячих і шиплячих звуків.



Тахілалія – патологічно прискорений темп мовлення.



Фонетико-фонематичне недорозвинення мовлення (ФФНМ) – порушення процесів формування вимовної сторони мовлення в дітей з різними мовними розладами внаслідок дефектів сприйняття і вимови фонем.



Эхолалія – автоматичне повторення слів слідом за їхнім відтворенням.

Немає коментарів:

Дописати коментар